Are interpreters better respeakers?
PBN-AR
Instytucja
Wydział Psychologii (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny z siedzibą w Warszawie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Interpreter and Translator Trainer (20pkt w roku publikacji)
ISSN
1750-399X
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
2
Strony od-do
207-226
Numer tomu
12
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.95
Autorzy
(liczba autorów: 4)
Pozostali autorzy
+ 3
Słowa kluczowe
en
Respeaking
interpreting
live subtitling
competence
NER
audiovisual translation
Streszczenia
Język
en
Treść
In this study, we examined whether interpreters and interpreting trainees are better predisposed to respeaking than people with no interpreting skills. We tested 57 participants (22 interpreters, 23 translators and 12 controls) while respeaking 5-minute videos with two parameters: speech rate (fast/slow) and number of speakers (one/many). Having measured the quality of the respeaking performance using two independent methods: the NER model and rating, we found that interpreters consistently achieved higher scores than the other two groups. The findings are discussed in the context of transfer of skills, expert performance and respeaking training
Inne
System-identifier
SWPSb76f7cb2113a4a7395e0b42df13edfe8
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych