Empowering the ‘Unempowerable’. Behavioural Insights into Informing Consumers about Internet Access Services in the European Union under Regulation 2015/2120
PBN-AR
Instytucja
Wydział Zarządzania (Uniwersytet Warszawski)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
YEARBOOK OF ANTITRUST AND REGULATORY STUDIES (10pkt w roku publikacji)
ISSN
1689-9024
EISSN
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania UW
DOI
Rok publikacji
2018
Numer zeszytu
Strony od-do
13-34
Numer tomu
11
Liczba arkuszy
1,43
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
consumer empowerment
sophisticated consumers
unsophisticated consumers
internet access services
labelling contracts
open internet
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte repozytorium
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
en
Treść
The European consumer policy relies on the ideal of consumer empowerment, which involves providing all consumers with detailed information on the goods on offer. This policy also applies to the electronic communications sector, and empowering consumers who are the end-users of internet access services. The author reviews behavioural law and economics literature that pertains to consumer empowerment and applies the resulting insights to interpret Article 4 (1) of Regulation 2015/2120 laying down measures concerning open internet access in a way that would truly empower the sophisticated consumers. The author also proposes advising or obliging the providers of internet access services to label those services to provide even the unsophisticated consumers with meaningful and understandable information.
Język
fr
Treść
La politique européenne des consommateurs repose sur l’idéal de l’autonomisation des consommateurs (consumer empowerment ), qui consiste à fournir à tous les consommateurs des informations détaillées sur les produits proposés. Cette politique s’applique également au secteur des communications électroniques et habilite les consommateurs qui sont les utilisateurs finaux des services d’accès à Internet. L’auteur passe en revue la littérature sur les analyses économiques du droit relative à l’autonomisation des consommateurs et applique les idées qui en résultent pour interpréter l’article 4, paragraphe 1, du règlement 2015/2120 établissant des mesures relatives à l’accès ouvert à l’internet pour le bénéfice des consommateurs sophistiqués. L’auteur propose également de conseiller ou d’obliger les fournisseurs de services d’accès Internet à étiqueter ces services afin de fournir aux consommateurs moins sophistiqués des informations utiles et compréhensibles.
Cechy publikacji
Ekonomia
Prawo
Economics
Law
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:900035
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych