Badanie percepcji zjawiska planowego postarzania produktów
PBN-AR
Instytucja
Wydział Zarządzania (Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
Marketing i Zarządzanie (9pkt w roku publikacji)
ISSN
2450-775X
EISSN
2353-2874
Wydawca
Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
DOI
Rok publikacji
2017
Numer zeszytu
3
Strony od-do
231--244
Numer tomu
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
EN
planned product obsolescence
product life cycle
questionnaire research
PL
cykl życia produktu
badania kwestionariuszowe
planowe postarzanie produktu
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
In the modern economy, life cycles of the product have been considerably shortened. This phenomenon is commonly associated with of consumerism, but the role of producers in planned obsolescence of the product is also acknowledged. The paper presents the results of primary research on the consumers’ perception of planned product obsolescence. The questionnaire surveys were conducted by computer assisted web interviews (CAWI). Results indicate a high level of familiarity with this phenomenon, ambiguous views on the nature of the phenomenon, and skeptical opinions regarding the possibilities of counteracting such practices among producers.
Język
PL
Treść
We współczesnej gospodarce cykle życia produktu uległy znacznemu skróceniu. Powszechnie wiąże się to ze zjawiskiem konsumpcjonizmu, ale również dostrzega się tutaj rolę producentów, związaną ze zjawiskiem planowego postarzania produktu. W artykule przedstawiono wyniki badań pierwotnych dotyczących percepcji zjawiska planowego postarzania produktów wśród konsumentów. Badania kwestionariuszowe zostały przeprowadzone przy pomocy ankiety online (CAWI). Wyniki wskazują na wysoką znajomość zjawiska, niejednoznaczną opinię co do istoty zjawiska oraz raczej sceptycyzm co do możliwości przeciwdziałania planowemu postarzaniu produktów.
Cechy publikacji
original article
peer-reviewed
Inne
System-identifier
idp:113432
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych