Assessment of the safety of microprocessor-based semi-automatic block signalling system
PBN-AR
Instytucja
Wydział Transportu i Elektrotechniki (Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu)
Książka
Tytuł książki
Contemporary Challenges of Transport Systems and Traffic Engineering
Data publikacji
2017
ISBN
9783319439846
Wydawca
Springer International Publishing
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
Assessment of the safety of microprocessor-based semi-automatic block signalling system
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
137-144
Numer rozdziału
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,50
Hasło encyklopedyczne
Słowa kluczowe
en
semi-automatic block signalling system · safety assessment · MTBF · THR · SIL
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
nie
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Transport Systems. Theory and Practice 2016
Nazwa konferencji
13th Scientific and Technical Conference "Transport Systems. Theory and Practice 2016" Katowice, Poland
Początek konferencji
2016-09-19
Koniec konferencji
2016-09-21
Lokalizacja konferencji
Katowice
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Streszczenia
Język
en
Treść
Qualitative assessment of the railway traffic control system is necessary to ensure railway traffic safety. According to CENELEC standards all railway applications are obliged to conduct RAMS (reliability, availability, maintainability and safety) analysis. This process should include the actions associated with design, production, installation, verification, as well as validation and the acceptance of the system. In this paper a safety analysis for the microprocessor-based semi-automatic block signalling was described. Provided analysis allows to state, if the risk is acceptable (and so further analysis is not necessary). If not, then additional protection measures should be implemented in order to keep the hazard and associated risk at an acceptable level. Methodology accepted in this analysis can be used for the evaluation of safety factors for other electronic railway traffic control systems.
Cechy publikacji
discipline:Transport
discipline:Transport
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:794612
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych