Heuristics and Biases in Using the Negotiation Support Systems
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomii i Zarządzania (Uniwersytet w Białymstoku)
Książka
Tytuł książki
Group Decision and Negotiation. A Socio-Technical Perspective
Data publikacji
2017
ISBN
978-3-319-63545-3
Wydawca
Springer
Publikacja
Główny język publikacji
angielski
Tytuł rozdziału
Heuristics and Biases in Using the Negotiation Support Systems
Rok publikacji
2017
Strony (od-do)
215-228
Numer rozdziału
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,65
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 3)
Pozostali autorzy
+ 2
Słowa kluczowe
angielski
Preference elicitation
Negotiation offer scoring systems
Direct ratings assignment
Ratings accuracy
Biases
Heuristics
Redaktorzy
(liczba redaktorów: 2)
Pozostali redaktorzy
+ 2
Konferencja
Indeksowana w Scopus
nie
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
GDN
Nazwa konferencji
International Conference on Group Decision and Negotiation
Początek konferencji
2017-08-14
Koniec konferencji
2017-08-18
Lokalizacja konferencji
Stuttgart
Kraj konferencji
DE
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Open access
Tryb otwartego dostępu
Witryna wydawcy
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Inna
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Przed publikacją
Streszczenia
Język
angielski
Treść
In this paper we analyze the problem of recognizing the cognitive heuristics, in particular the errors of perception and information processing, and their impact on the activities of negotiators undertaken in the prenegotiation phase to define, structure and analyze the negotiation problem. We focus on evaluating and analyzing the impact of scaling biases on the accuracy and concordance of negotiation offer scoring systems with the preferential information provided to negotiating agents by their principals. In our study we use the dataset of bilateral electronic negotiations conducted by means of Inspire negotiation support system, which provides users with decision support tools for preference based on direct rating approach. The results of experiments confirm the necessity of building the heuristics-sensitive decision support tools for negotiation support.
Inne
System-identifier
PX-5996d13ad5de3060dabd2aaf