Zastosowanie pakietu dcMNM programu R w badaniach preferencji konsumentów wódki
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISSN
1899-3192
EISSN
2392-0041
Wydawca
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Rok publikacji
2014
Numer zeszytu
327
Strony od-do
104-112
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Autorzy
Słowa kluczowe
pl
badania preferencji, wielomianowe modele logitowe, metody wyborów dyskretnych, program R
en
preference analysis, multinominal logit model, discrete choice models, R program
Streszczenia
Język
pl
Treść
Głównym celem artykułu jest zastosowanie modeli logitowych w analizie preferencji konsumentów wódki. W tym celu wykorzystano pakiet dcMNM (discrete choice MultiNominal Models) programu R. Artykuł prezentuje podstawowe pojęcia z zakresu modeli logitowych oraz rezultaty szacowania preferencji. Rezultaty te pozwalają na wskazanie najlepszych oraz najgorszych marek wódki i tych atrybutów, które mają największe znaczenie dla konsumentów
Język
en
Treść
The main aim of the paper is to apply logit models in preference analysis of vodka consumers. In order to obtain such a goal dcMNM (discrete choice MultiNominal Models) package of R software was applied. The paper presents basic terms of logit models and the results of preference analysis. The estimates allowed to identify the best and the worst vodka brands as well as the attributes that have the biggest influence on preferences
Inne
System-identifier
WUT138736eab2a148c988633e00d4404a25