TCA/HB Compared to CBC/HB for Predicting Choices Among Multi-Attributed Products
PBN-AR
Instytucja
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Archives of Data Science Series A
ISSN
2363-9881
EISSN
Wydawca
KIT Scientific Publishing
DOI
URL
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
1
Strony od-do
77-87
Numer tomu
1
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.5
Autorzy
(liczba autorów: 4)
Pozostali autorzy
+ 2
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Oryginał autora
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Po publikacji
Ilość miesięcy od publikacji
Streszczenia
Język
en
Treść
For some years, choice-based conjoint analysis (CBC) has demonstrated its superiority over other preference measurement alternatives. So, e.g., in a recent study on German and Polish cola consumers, the superiority of CBC over traditional conjoint analysis (TCA) was striking. As one reason for this superiority, the usage of hierarchical Bayes for CBC parameter estimation was mentioned (CBC/HB). This paper clarifies whether this really makes the difference: Hierarchical Bayes is also used for TCA parameter estimation (TCA/HB). The application to the above mentioned data shows, that this improves the predictive validity compared to TCA but is still inferior to CBC/HB in “high data quality cases”. However, in “low data quality cases” TCA/HB is superior to CBC/HB.
Inne
System-identifier
WUTd44abef0f2f447e49000e858fba99cf5
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych