Creativity at School? Conclusions from Polish Study
PBN-AR
Instytucja
Wydział Nauk Humanistycznych (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
European Scientific Journal
ISSN
1857-7881
EISSN
1857-7431
Wydawca
European Scientific Institute
DOI
Rok publikacji
2013
Numer zeszytu
4
Strony od-do
256-262
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.50
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
en
visual studies
sociology of education
creativity
school
Streszczenia
Język
en
Treść
Referring to the visual study, conducted on non-representative sample of Polish secondary schools, the paper discusses a problem of creativity in the school environment. The study allows to distinguish three types of creativity related to school environment (farmed and triggered by school agenda – most frequent in the set; against school agenda; beside school agenda) which points to the conclusion that one may move from a concept of creativity (singular) to a concept of creativities (plural). Almost a half of pupils claim that their school is a creative place. However, it is worth to think about the type of creativity they refer to, since the dominant number of images taken by pupils present creative activities as related to the school agenda.
Cechy publikacji
Ekonomia
Prawo
Economics
Law
discipline:Kulturoznawstwo
discipline:Socjologia
discipline:Cultural studies
discipline:Sociology
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:461015