Marketing relacji a duszpasterstwo
PBN-AR
Instytucja
Wydział Teologii (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
PL
Czasopismo
Teologia Praktyczna
ISSN
1642-6738
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
Strony od-do
7-20
Numer tomu
16
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,742175
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Słowa kluczowe
EN
pastoral care
the organization of pastoral care
relationship marketing
partnership Marketing
PL
duszpasterstwo
organizacja duszpasterstwa
marketing relacji
marketing partnerski
Streszczenia
Język
EN
Treść
Pastoral care is an organized saving activity of the Church. To improve its effectiveness it makes use of the achievements of nontheological sciences, one of which is marketing. Making use of the theory of partnership marketing is of particular importance. It is focused on the customer retention, therefore the rules of it can also be applied in the circumstances of secularization and individualization of the social life. These processes result in maintaining the distance to the Church and in leaving the Church. The article presents the essence of relationship marketing, as well as the relationships between the quality, communication, inner marketing and pastoral care.
Inne
System-identifier
89320