GPU supported dual quaternions based skinning
PBN-AR
Instytucja
Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (Politechnika Łódzka)
Książka
Tytuł książki
Computer Game Innovations
Data publikacji
2016
ISBN
9788372838148
Wydawca
LODZ UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS
Publikacja
Główny język publikacji
en
Tytuł rozdziału
GPU supported dual quaternions based skinning
Rok publikacji
2016
Strony (od-do)
5-23
Numer rozdziału
1
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
1.19
Hasło encyklopedyczne
Autorzy
(liczba autorów: 2)
Redaktorzy
Streszczenia
Język
en
Treść
Nowadays, skinning of deformable meshes in real-time applications is widely used. However, the method that these applications use (Linear Blend Skinning) requires sometimes artists intervention to remove some artefacts. In this paper we describe and compare this old-fashioned method with a method called Dual Quaternion Linear Blend Skinning (DQLBS) which deals with artefacts that Linear Blend Skinning could not manage. Additional con- tribution concerns preparing data for DQLBS method to increase its perfor- mance with GPU computations.
Cechy publikacji
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Computer science – field of technical sciences
Chapter in a book
Rozdział w książce
Inne
System-identifier
PBN-R:796514