A coupled numerical heat transfer in the transient multicycle CFD aircraft engine model
PBN-AR
Instytucja
Wydział Mechaniczny (Politechnika Lubelska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
PROCEDIA ENGINEERING [WOS]
ISSN
1877-7058
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
Strony od-do
255-263
Numer tomu
157
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorzy
(liczba autorów: 1)
Konferencja
Indeksowana w Scopus
tak
Indeksowana w Web of Science Core Collection
tak
Liczba cytowań z Web of Science Core Collection
Nazwa konferencji (skrócona)
Nazwa konferencji
9th International Conference on Computational Heat and Mass Transfer (ICCHMT)
Początek konferencji
2016-05-23
Koniec konferencji
2016-05-26
Lokalizacja konferencji
Kraków
Kraj konferencji
PL
Lista innych baz czasopism i abstraktów w których była indeksowana
Web of Science Core Collection
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Niekomercyjne-Bez utworów zależnych
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
The temperature distribution in a reciprocating combustion engine has an impact on its wear and thermal efficiency. Uneven material properties, varied geometry, diverse heat loads and flow conditions make it unfeasible to use a simple analytical mathematical model that covers the heat transfer. The numerical steady state heat transfer model was used to calculate the external surfaces heat transfer coefficient and to develop two transient coupled models - one for the temperature distribution and one for engine's transient in-cylinder processes, including a combustion and species transport sub-models. The methods intended to decrease a computational time for a transient temperature equilibrium were used. The paper discusses the research results on a high power air-cooled aircraft radial engine. A temperature distribution was investigated in different model regions. A lumped heat transfer model was developed for engine walls. (C) 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd
Inne
System-identifier
21246
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych