Budowa e-tutora wspomagającego uczenie się studentów
PBN-AR
Instytucja
Wydział Informatyki (Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej
ISSN
EISSN
2081-870X
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
2
Strony od-do
43-50
Numer tomu
12
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Słowa kluczowe
polski
reprezentacja wiedzy
model danych dla wiedzy
baza danych dziedziny wiedzy
automatyzacja procesów e-nauczania
e-tutor
eksploracja danych edukacyjnych
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
polski
Treść
Budowa e-tutora wspomagającego uczenie się studentów wymaga doboru odpowiedniej reprezentacji przekazywanej wiedzy i zapisu jej w bazie danych. Zawartość zbioru materiałów dydaktycznych z określonej dziedziny wiedzy zostaje rozłożona na części i wprowadzona do bazy danych (Banachowski, Mrówka-Matejewska i Nowacki, 2014). W swoim artykule autorzy proponują metodę konstrukcji e-tutora, którego celem jest wspomaganie procesu nauczania na życzenie studenta, w tym sprawdzenie wiedzy, nadrobienie zaległości, uzyskanie dodatkowej pomocy, powtórzenie materiału, rozszerzenie materiału i pomoc w samodzielnym uczeniu się. W trakcie swojego działania e-tutor dokonuje analizy zachowania się i postępów studenta, dzięki czemu może ocenić aktualne potrzeby studenta i zaproponować mu odpowiednie akcje, w oparciu o analizę profili i wyników uczenia się poprzednich studentów może zastosować wyniki tej analizy do zarekomendowania odpowiednich akcji nowemu studentowi, może wskazać autorom te materiały dydaktyczne, które wymagają poprawy.
Cechy publikacji
Nauki o poznaniu i komunikacji społecznej
Informatyka – dziedzina nauk technicznych
Science of cognition and social communication
Computer science – field of technical sciences
discipline:Informatyka – dziedzina nauk technicznych
discipline:Computer science – field of technical sciences
Original article
Original article presents the results of original research or experiment.
Oryginalny artykuł naukowy
Oryginalny artykuł naukowy przedstawia rezultaty oryginalnych badań naukowych lub eksperymentu.
Inne
System-identifier
PBN-R:739854