"Alcohol reduces aversion to ambiguity"
PBN-AR
Instytucja
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
angielski
Czasopismo
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
ISSN
1664-1078
EISSN
Wydawca
DOI
URL
Rok publikacji
2015
Numer zeszytu
5
Strony od-do
1-4
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,5
Autorzy
Słowa kluczowe
EN
alcohol, risk aversion, ambiguity aversion, gender difference
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
EN
Treść
Several years ago, Cohen et al. (1958) demonstrated that under the influence of alcohol drivers became more risk prone, although their risk perception remained unchanged. Research shows that ambiguity aversion is to some extent positively correlated with risk aversion, though not very highly (Camerer and Weber, 1992). The question addressed by the present research is whether alcohol reduces ambiguity aversion. Our research was conducted in a natural setting (a restaurant bar), where customers with differing levels of alcohol intoxication were offered a choice between a risky and an ambiguous lottery. We found that alcohol reduced ambiguity aversion and that the effect occurred in men but not women. We interpret these findings in terms of the risk-as-value hypothesis, according to which, people in Western culture tend to value risk, and suggest that alcohol consumption triggers adherence to socially and culturally valued patterns of conduct different for men and women.
Inne
System-identifier
21152
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych