Analiza czynników wpływających na zagrożenie pieszych na przejściach przez jezdnie
PBN-AR
Instytucja
Wydział Inżynierii Lądowej (Politechnika Warszawska)
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
pl
Czasopismo
Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport
ISSN
1230-9265
EISSN
Wydawca
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
DOI
Rok publikacji
2013
Numer zeszytu
96
Strony od-do
333-346
Numer tomu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0.65
Autorzy
Pozostali autorzy
+ 1
Słowa kluczowe
pl
bezpieczeństwo ruchu, przejścia dla pieszych, zagrożenie pieszych
Streszczenia
Język
pl
Treść
W Polsce wskaźnik zagrożenia pieszych (zabici na drogach na mln mk) jest najwyższy w Unii Europejskiej. W latach 2007-2011 na drogach zginęło 7 944 pieszych, a 61 635 zostało rannych. Około 30% przypadków potrącenia pieszych miało miejsce na przejciach przez jezdnie. Na podstawie analizy policyjnej bazy danych o wypadkach można stwierdzić,że największy problem występuje na terenach zabudowanych. Grupą szczególnego ryzyka są osoby starsze (ponad 55 lat). Model logitowy ciężkości obrażeń wskazuje, że najważniejsze czynniki zwiększające zagrożenie pieszych na przejściach bez sygnalizacji to: brak oświetlenia w nocy, duża prędkość dopuszczalna, droga dwujezdniowa oraz lokalizacja przejścia poza skrzyżowaniem.
Inne
System-identifier
WUT29ff4b907d2847ba9a7c282b5b74fe79