Badania nośności, równości i szorstkości nawierzchni lotniskowej drogi startowej w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta w Łodzi
PBN-AR
Instytucja
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Informacje podstawowe
Rok publikacji
2015
Główny język publikacji
pl
Strony
31-31
Numer tomu
Seria wydawnicza
Numer w serii wydawniczej
Numer wydania
45/24/15
Wydawca
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Miejsce wydania
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
ISBN
ISMN
ISSN
Mapa
Link do pełnego tekstu
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
Autorstwo oznaczone
Słowa kluczowe
pl
Beton asfaltowy
nośność nawierzchni
szorstkość nawierzchni
równość nawierzchni
Streszczenia
Język
pl
Treść
Przedmiotem pracy była wyremontowana nawierzchnia lotniskowa odcinka drogi startowej od hm 13+70,00 do hm 17+60,00 w Porcie Lotniczym Łódź im. W. Reymonta. Zakres pracy, podczas badań terenowych ocenianej nawierzchni lotniskowej obejmował przeprowadzenie następujących badań: - badanie nośności za pomocą ciężkiego ugięciomierza udarowego (lotniskowego) typu HWD (Heavy Weight Deflectometer); - badanie szorstkości za pomocą testera szorstkości nawierzchni lotniskowych ASFT na przyczepie T-10; - badanie równości za pomocą zmodernizowanego planografu typu P-3z. W ramach realizowanej Inwestycji Zleceniodawca wykonał remont istniejącej nawierzchni drogi startowej na odcinku od hm 13+70,00 do hm 17+60,00. Remont nawierzchni polegał na sfrezowaniu istniejącej, górnej warstwy ścieralnej z betonu asflatowego oraz ułożeniu nowych warstw konstrukcyjnych z betonu asfaltowego (miejscowo warstwa wyrównawcza i warstwa ścieralna na całym remontowanym odcinku). Zgodnie z założeniami projektowymi, celem remontu była korekta profilu podłużnego i poprzecznego istniejącej nawierzchni drogi startowej.
Cechy publikacji
EXPERTISE_REPORT
Inne
System-identifier
663919