A Model of a Tacit Knowledge Transformation for the Service Department in a Manufacturing Company: A Case Study
PBN-AR
Instytucja
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie
Źródłowe zdarzenia ewaluacyjne
Informacje podstawowe
Główny język publikacji
en
Czasopismo
Foundations of Management
ISSN
2080-7279
EISSN
2300-5661
Wydawca
Warsaw University of Technology
DOI
Rok publikacji
2016
Numer zeszytu
1
Strony od-do
175-188
Numer tomu
8
Identyfikator DOI
Liczba arkuszy
0,7
Słowa kluczowe
angielski
case study
tacit knowledge transformation process
automatic recognition of spoken
natural language processing
automatic object recognition
manufacturing company
Open access
Tryb otwartego dostępu
Otwarte czasopismo
Wersja tekstu w otwartym dostępie
Wersja opublikowana
Licencja otwartego dostępu
Creative Commons — Uznanie autorstwa
Czas opublikowania w otwartym dostępie
Razem z publikacją
Streszczenia
Język
angielski
Treść
This article elaborates on the development of a dedicated model of a tacit knowledge transformation for the service department in a manufacturing company. The four main components of the tacit knowledge transformation process are formulated: (1) tacit knowledge source identification, (2) tacit knowledge acquisition, (3) tacit knowledge determination and formalization, and (4) knowledge classification. The proposed model is illustrated by examples on the use of the methods: automatic recognition of speech, natural language processing, and automatic object recognition in the tacit knowledge transformation process in order to obtain a formalized procedure for the service department in a manufacturing company. This is followed by a discussion of the results of the research experiments.
Cechy publikacji
oryginalny artykuł naukowy
Inne
System-identifier
PX-582c5b8e82cea213823b9cdf
CrossrefMetadata from Crossref logo
Cytowania
Liczba prac cytujących tę pracę
Brak danych
Referencje
Liczba prac cytowanych przez tę pracę
Brak danych